saskiaendanny.reismee.nl

Yellowstone en Jackson Hole

Aan onze thuisblijvers en blogvolgers,

Gisterenavond heb ik eventjes de tijd genomen om wat tot rust te komen in de jacuzzi (samen met mijn zus) en dat was best spannend! Boven op de berg (bij een -1 temperatuurtje)met het idee dat er elk moment een beer het hoekje omkan komen kijken ...

Surprised
In ieder geval; ik heb heerlijk geslapen!

Vandaag heb ik dus voor twee dagen wat leesvoer voor jullie en het was ABSOLUUT de moeite! We hebben twee dagen na elkaar Yellowstone bezocht. De omvang van dit National Park is met momenten niet te vatten ... De schoonheid van de natuur tart elke verbeelding ! Wat je op foto te zien krijgt is maar een klein deeltje van de wonderen die dit gebied te bieden heeft ...

Yellowstone ligt in de staat Wyoming en is hét symbool van de Amerikaanse opvattingen over verbondenheid met de natuur. Het bijna 9000 km² grote gebied is immers al sinds 1872 een nationaal park, als EERSTE ter wereld. Het gebied laat zich zien als een totaalkunstwerk, een geslaagde mix van ruige, ongerepte landschappen, een groot aantal zeldzame dieren en een unieke concentratie van bronnen en geisers.

De eerste dag hadden we nog een beetje pech met het weer... Het was behoorlijk frisjes (10°) en de bewolking hulde de omgeving in een nevel. Maar vandaag straalde het zonnetje zodat ook de graden ietsjes de hoogte in gingen (18°).

Gisteren bracht onze persoonlijke James ;-)ons helemaal langs de Upper Grand Loop, waar we de Steamboat Geyser enhet Minerva Terrace een bezoekje brachten. Onze rit zette we verder over het Blacktail Plateau drive en de Dunraven Pass om zo terug via de West Entrace richting Big Sky naar onze Lodge te rijden. Het Wildlife dat we mochten ontmoeten was ook een super leuke ervaring, waar we allemaal toch wel wat op zaten te wachten!!! Eerst een bizon die het verkeer wat stond te regelen ;-), verschillende wapiti's, mule deers, pelikanen en ..... een BLACK BEAR !!!

Vandaag zijn webest wel vroeg afgezakt om de Lower Grand Loop te doen en door te zetten naar Jackson. Daar hebben we even de tijd genomen om de pracht van de geysers en de warmwaterbronnen te ervaren met al onze zintuigen.... De Great Fountain Geyser, de Fountain Paint Pot ende Grand Prismatic Spring! Bij de Old Faithful Geyser zijn we even gestopt, maar omwille van tijdsgebrek hebben we deze even links latenliggen (het was er ook enorm druk

Frown
) Toch hebben we genoten van alle pracht die de geysers te bieden hebben; de vele scheuren en gaten stomen en borrelen dat het een lieve lust is. De fosfor (sulfur)geur is kenmerkend. De Grand Prismatic Spring is met zijn doorsnede van 113m en diepte van 37m de grootste en vanwege zijn kleurenspectrum van diepblauw via groen en geel tot oranje aan de randen, absoluut de mooiste!

Vervolgens zijn we via de West Entrance door Teton National Park gereden om tot in Jackson te geraken, waar onze overnachting is. In dit toeristische stadje, dat bekend is om zijn Western cowboy style, hebben we een burger van bisonvleesgegeten; de lekkerste burger tot nu toe (wat mij betreft). Dat kan natuurlijk ook gelegen hebben aan de Moosejito die ik als aperitief genomen heb

Wink
!

Ik kan uren schrijven over de pracht van Yellowstone en we kunnen het iedereen aanraden, maar ik ga jullie met wat fotootjes proberen een idee te geven vanwat we gezien hebben...

Morgen staat Grand Teton National Park op de planning.