saskiaendanny.reismee.nl

Grand Canyon

My dear blog friends,

Het uploaden van de fotootjes verliep gisteren wat moeizaam, maar ik heb ze vanavond bij de folder van Bryce Canyon aangevuld :-)

Vandaag stond het laatste Nationaal Park op het reisschema; Grand Canyon. Vooraleer we daar arriveerden zijn we van Utah, Arizona ingereden. Arizona is gekend omwille van zijn droogte, hitte, woestijnen de pracht van de rode canyons in Indiaanse reservaten. De rit was wederom lang, maar werd beloond met de pracht van de omgeving! En oh ja; de temperatuur gaf 100° aan

Smile

Gisteren lazen we op internet, naast alle andere trieste verhalen van Europa, dat de North rim van de Grand Canyon afgesloten was wegens brandhaarden. Dit werd tijdens onze rit wel duidelijk; lang tijd reden we door de meegevoerde rook van honderden kilometers verderop.

We hadden zowiezo de South Rim op de planning staan, waar het wel een klein beetje drukker was, maar dit viel al bij al nog mee.

Grand Canyon -one of the Earth's most powerful, inspiring landscapes- overwhelms our senses. Mooier kon ik het niet gezegd hebben... Dit biljoenen jaar oude landschap biedt een onvoorstelbare combinatie in kleur, grootte, diepte en prachtige erosie-vormen met een diep ingesneden Colorado Rivier.

Dankzij het briesje dat er stond, was de temperatuur goed te verdragen en hebben we ontzettend genoten van deze dag!

Overnachten doen we in Williams, een super leuk stadje, waar we vanavond een dineetje deden op de bekende Route 66. Morgen beginnen we aan het laatste stukje en gaan we richting Las Vegas, waar we extra gezelschap krijgen! Looking forward to it :-) We zijn benieuwd of we na bijna 14 dagen natuur, de drukte van deze overweldigende stad kunnen appreciëren ....

Tot morgen!

xxx

Evi & Jens

Hallo beste avonturiers,

Na een wifi-loze vakantie hebben we jullie reisverslag doorgenomen. Wat een indrukwekkende trip! Ongetwijfeld een fantastische ervaring. Heel leuk ook om alles zo te kunnen volgen. Een goede terugreis gewenst en tot gauw.

Evi & Jens