saskiaendanny.reismee.nl

Vlucht en aankomst in Calgary

Hello my dear friends!

Om 8.00 zaterdagochtend werden we opgehaald door taxi Ivo & Juliette, welke ons netjes totin Schiphol brachten. Thanx Mam and Dad :)

Het inchecken verliep heel vlot, maar omdat we bijna de laatste in de rij waren, kregen we aan de balie te horen dat onze seats niet naast elkaar lagen => bummer :(

Omdat er misschien nog een klein kansje inzat dat er toch nog iets geregeld kon worden,hebben we de tax-freeenkel in een oogopslag gezien(wat weer goed was voor onze VISA-rekening) en meteen tot aan de gate gewandeld. Daar werden onzenamen nog voor het inchecken afgeroepen: iets met de koffers ?, of toch nog goed nieuws wat onze seats betrof. Het was even spannend. Maar we kregen goed nieuws; we konden netjes naast elkaar zitten!!!

Na een heel vlotte en aangenamevlucht (thanx Air Transat), die in tijd best wel meeviel (iets meer dan 9u), kwamen we aan in Calgary.

Calgary is de grootste stad van Alberta en is onze vertrekpunt voor onze rondreis in West-Canada. Het is de toegangspoort tot de Rocky Mountains en de grandioze nationale parken Banff en Jasper. Calgary heeft een relatief jonge bevolking (gemiddelde leeftijd bedraagt 35 jaar) endat konden we tijdens onze terrasjes-avond helemaal bevestigen :) (kijk maar eens goed op de achtergrond van één van de foto's :)

Na aankomst in ons hotel, zijn we de stad dan ook meteen gaan verkennen. De eerste indruk van Calgary => modern, kosmopolitan in western style. Ik was meteen verliefd :) Heerlijk om hier rond te lopen tussen de cowgirls en cowboys (in moderne stijl dan wel :)

We hebben onze sight seeingkunnen volhouden tot 7u plaatselijke tijd (ter inlichting 4u EU tijd)! Ik heb nog de tijd genomen om deze eerste indrukken met jullie te delen, maar ga nu ook mijn bedje opzoeken!

Morgen meer nieuws vanuit Calgary.

Greetzzzzzzzzzz

Ivo en Juliette

De nacht zal jullie wel goed gedaan hebben na zo een lange reisdag. Nu nog de groeten van de kat "nouga"!

Lucy

Good morning!
Fijn te vernemen dat jullie goed aangekomen zijn.
Geniet volop van alle nieuwe ervaringen!
Wij reizen, dankzij jullie blog, toch een beetje met jullie mee.
Een fijne vakantie daar in Canada!
Liefs
L&G