saskiaendanny.reismee.nl

Dag 1: Calgary City

Hier weer een berichtje uit het mooie Calgary!

Na en weldoende en rustgevende nacht kon onze eerste dag in Calgary starten.

Het was even wennen om niet meteen aan een ontbijttafel te mogen gaan zitten, maar op zoek gaan naar iets waar we konden ontbijten. Op onze zoektocht kwamen we al verschillende mensen tegen met een large cup of coffee en een zakje in de hand: is dit nu het Amerikaanse ontbijt ??? En ja hoor, we kwamen uit bij een ontbijt'plaats', waar er a volonté coffees, donuts en JIPPIE ook croissants werden verkocht. Omdat we zeker nog aan deze manier van ontbijten moeten wennen hebben we toch maar besloten om een half uurtje gaan te zitten in plaats van al wandelend de coffee uit te drinken :)

Daarna was de 191m hogeCalgary Tower aan de beurt; deze toren biedt een ongehinderd uitzicht over de straten, parken en woonzones met op de achtergrond de ROCKY Mountains. Schitterend gewoon bij een temperatuurtje van 28°! In de toren is er ook een glazen vloer, welke je een zeer raar gevoel geven :)

Op deze stralende dag wilden we zeker genieten van de stad, de natuur en de zondag 'rustdag' stemming. Dit vonden we zeker terug in Prince's Island Park! Heerlijk genieten :)

In de late namiddag stond de Calgary Zoo, botanical garden en Prehistoric Park op St. George's Island op het programma. Dit eilandje is een uitgestrekt en mooi gelegen groendomein in de buurt van de binnenstad.

Vanavond gaan we nog heerlijk dineren bij een zwoele zomeravond om morgen onze laatste dag in Calgary door te brengen.

Groetjes!

Gke

Hey hey vakantiegangers ! alvast bedankt om de zon naar hier te sturen zodat de thuisblijvers er ten volle van kunnen genieten :) hopelijk verloopt alles even smooth en silky als de eerste dagen ! we denken aan jullie. Tot gauw ! Groetjes, Gke

peter

Wat een geweldige verslaggeving, top! Groetjes

Evi & Jens

Hallo wereldreizigers,
Wat leuk en fantastisch om te zien wat jullie daar allemaal meemaken. Het ziet er in alle geval geweldig uit. Blijkbaar heeft de lange reis geen sporen nagelaten en zijn jullie al volop aan het genieten! De bergen die lonken op de achtergond zien er ook veelbelovend uit. Wij kijken al uit naar het vervolg van jullie verhaal.
Groetjes uit Lier, Evi & Jens & kids