saskiaendanny.reismee.nl

Dag 2: Calgary City

Hallo allemaal,

Eerst en vooral dank je wel voor jullie keileuke reacties! Het doet ons deugd te lezen dat jullie toch een beetje kunnen meegenieten van onze reis :)

Onze tweede en laatste dag in Calgary stond in het teken van de Olympische gedachte en nadien nog even genieten (met een super leukesurprise:))van het prachtige weer en wat city-seeing.

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar het Canada Olympic Park. In dit Park werden in 1988 een aantal wedstrijden van de Olympische Winterspelengehouden. De infrastructuur wordt nog steeds gebruikt voor zowel indoor als outdooractiviteiten. De 90 meter hoge springschans konden we jammer genoeg niet bezoeken en we hebben ons ook maar niet gewaagd aan een bobslee-ride. Ook in de stad zelf is er de Olympic Place dat het decor vormde voor de uitreiking van de medailles.

Om nog ten volle te kunnen genieten van het prachtige weer (25°) hebben we er gekozen om vervolgens terug te gaan naar Prince's Park. Daar warener wegens Heritage Day (feestdag) allerlei festiviteiten. Op het mooie plein, waar we ons gesetteld hadden, konden we genieten van bijna alle multiculturele dansen. Indiaans, Argentijns, Rio de Janeiro en jawel => cuban salsa :) We hebben er van genoten! Voor onze salsafriends;het videootje volgt nog :)

Onze dag is hier ten einde en Calgary heeft een heel leukeindruk op ons nagelaten! Een jonge, multiculturele en moderne stad. Zeker een aanrader!

En nog even voor alle modebewuste dames; Hier is een netwerk van shopping malls dat je je niet kan voorstellen!!! In elke wolkenkrabber is er op de eerste verdieping een winkelcentrum welke allemaal in verbinding staan met bruggen. De hele stad door!

Morgenvroeg vertrekken we naar de Rocky Mountains. We zijn er helemaal klaar voor :)

See you....

Bianca

Keep up the good work! Ik heb echt het gevoel een beetje mee te reizen :-)))

Ilse

Een shopping paradijs... Ik ga alsnog een ticket kopen richting Calgary!