saskiaendanny.reismee.nl

Dag 4: Wandelen in Banff

Hellomy dear friends!

Vandaag hadden we grote plannen :) en waren dan ook al heel vroeg uit de veren. Onze wandelschoenen waren ingeolied, armen en benen ingesmeerd met muggenmelk, rugzakje gevuld met vanalles en nog wat en natuurlijk nog heel even stoppen voor de BEAR SPRAY! Ik kan hard lopen, maar je weet maar nooit of die beren hier een Belgische steak lusten :)

Vlakbij ons hotel ligt de Tunnel Mountain (1690m) en langs de tunnel mountain drive zijn we gestopt voor een korte wandeling naar de Hoodoos; kleine kalkstenen torentjes en enkele schitterende uitzichtpunten over het dal van de Bow River (die Banff doorkruist).

Dit was nog maar een voorsmaakje van wat ons dan te wachten stond; een 3,5 uur durende wandeling in the Johnston Canyon. Deze smalle kalksteenkloof met twee watervallen bracht ons uiteindelijk naar de Inkpot; waar het uitzicht fenomenaal was. Hier waren ook een viertal springs waar hetheldere blauwe watergewoon uit de aarde komt gebubbeld. Schitterend gewoon. De wandeling was vrij zwaar; veel klimmen en zweten :) maar gelukkig geen enkele beer te spotten.

In de late namiddag zijn we vervolgens doorgereden om in de omgeving nog wat rond te cruisen en bij een brug zijn we op een nest offspreys gestoten! Schitterend om te zien hoe een paartje visarenden hier hun nest gebouwd hadden en waar nu twee chicks zaten te wachten op een lekkere zalm :) We hebben ongeveer een uurtje, naast een tweetal goed uitgeruste spotters, gewacht en ja hoor! Danny werd beloond; mama visarend kwam met een vers gevangen visje aangevlogen. Just Awesome :)

De dag werd afgesloten met een bezoekje aan lake Minnewanka.

Het was een schitterende, zonnige dag en je kan in een aantal foto's niet vastleggen welk gevoel je hier krijgt bij de omvangrijkheid van dit gebied. Laat staan alle wildlife dat we te zien krijgen!

Lieve groetjes ....

Bianca

Onvoorstelbaar wat voor moois moeder natuur ons te bieden heeft hè...

Sonja

Die verslagen zijn super, leuk om alles zo mooi te kunnen meevolgen :-) Goe bezig xxxxxxxxxxx

Ilse

Dag broertje en Saskia! Go out and celebrate your birthday! Give my regards to the bears! Have a happy one!!! Ilse