saskiaendanny.reismee.nl

Dag 5: Lake Louise, Lake Moraine en BEREN!

Hallo allemaal,

Vandaag was een dag die gewoon onbeschrijfelijk was, ik denk dat enkel een aantalpoëten hier de juiste woorden voorzouden kunnenvinden...

Toch ga ik eenkleine poging ondernemen :)

We waren al behoorlijk vroeg opgestaan om naar Lake Louise & Moraine te kunnen vertrekken en de horde van Aziatische toeristen voor te zijn. Het was vanuit Banff ongeveer een uurtje rijden om te arriveren bij Lake Louise. Dit meer is hét beroemste meer van de Rockies en staat boven aan het verlanglijstje van elke toerist. Een foto van het meer met de Mount Victoria (3464m) op de achtergrond prijkt op ontelbare boeken en brochures. Het blauwe water is afkomstig van het smeltwater van de Victoria Glacier (gletcher). Nadat we daar ook, zoals zovelen, de nodige plaatjes hadden genomen zijn we verder gereden naar Lake Moraine.

Dit bleek achteraf gezien de beste keuze te zijndie we konden maken, want Lake Moraine is veel mooier. Het ligt op ongeveer 13 km van Lake Louise en ligt op 1900 m in de Valley of Ten Peaks. Op unieke wijze weerspiegelen de besneeuwde pieken van de tien omliggende bergen zich in het meer. Afhankelijk van de stand van de zon verandert de kleur van het wateroppervlak van blauwgroen in de ochtend naar licht turkoois gedurende de dag.

We hebben dan ook niet nagelaten om een korte klim naar de Rock Pile (natuurlijke opstapelde rotsblokken)te maken, waar we een excellent uitzicht hadden over het meer.

en ik moet zeggen: HET WAS GEWOON ONBESCHRIJFELIJK MOOI! We hebben hier gedurende een kwartier gewoon op een bankje gezeten en ik kon geen woord over mijn lippen krijgen.... dit is echt één van de mooiste plaatsjes die ik ooit in mijn leven heb gezien!

Aan het Lake Morainehebben we ook nog een korte wandeling gemaakt, waar we wegens het berengevaar(het was toch wel wat eng hoor) altijd in buurt zijn gebleven van medewandelaars. Het uitzicht aan de Consolation Lakeswaswederom schitterend.

Ten noorden van Lake Louise ligt aan de sightseeing gondola een van de meest vooraanstaande skigebieden in de Canadese Rocky Mountains. The place 2 be in wintertime!!!

Via de A1 zijn we terug naar Banff gereden waar het wildlife ons gewoon stond op te wachten :)

en ja hoor: BEREN, BEREN, en BEREN!

Langs de weg zat er een grizzly beer gewoon lekkerte snoepen van de besjes (waar ze dagelijks 5kg van opeten) en hij trok zich van de voorbijrijdende toeristen helemaal niks aan :)

Nog geen vijf minuten verder zagen we wat auto's stilstaan en ja hoor; alweer een grizzly welke doodleuk over de weg wandelde! En aan de overkant van de straat een kudde elks; prachtig gewoon om deze dieren in hun habitat te kunnen observeren!

We hebben dan ook deze prachtige dag afgesloten met een mexicaans dineetje met de lekkerste margarita die ik ooit gedronken heb!gevolgd doorde zonsondergang op deze laatste dag in het mooie Banff!

xxx

Lucy

WOW MAN! ik krijg er hier al hinnevel van ;o)
Dus je (kleine) poging is zeker geslaagd wat mij betreft!
Leuk zo elke dag jullie verslag te lezen, zo reizen we toch een beetje mee vanuit onze luie zetel en veel goedkoper!!!
Geniet nog van alle onbeschrijflijke dingen die jullie daar zien en meemaken. Nog een fijne vakantie!

Dikke kus
X