saskiaendanny.reismee.nl

Dag 6: Rit over de Icefields Parkway (van Banff naar Jasper)

Hier zijn we weer met een reisverslagje uit Canada!

Momenteel zijn we (laat op de dag)gearriveerd in Jasper Townsite; in een super leuke lodge, waar we zelfs een zithoek, een keuken, een terrasje en twee dubbel kingsize bedden hebben! Kunnen we morgenvroeg ons eigen ontbijtje klaar maken :)

Jasper is niet zo gezellig en pittoresk als Banff, maar er heerst toch een gezellige drukte. Het is vooral een uitvalsbasis voor allerlei excursies en outdooractiviteiten in het Jasper National Park. We moeten dan ook nog beslissen wat er de volgende twee dagen op ons programma staat.

Vanmorgen zijn we weer heel vroeg opgestaan want er stond een hele rit op ons te wachten.

De Icefields Parkway is dan ook de meest spectaculaire panoramaroute van Noord-Amerika en is 240 km lang. Hij verbindt Lake Louise met Jasper langs de hoofdkam van de Rocky Mountains en het ene turkooiskleurige meer rijgt zich aan het andere. De talrijke uitkjkpunten vragen dan ook meermaals voor een korte of langere stop en de uitzichten zijn GRANDIOOS.

De verschillende lakes; Herbert Lake, Hector Lake, Bow Lake, Peyto Lake, .... zijn elk op zich adembenemend! Water en ijs zijn de absolute hoofdrolspelers op deze Parkway, met de Athabasca glacier als topper. Deze gletcherheeft zeker de oppervlakte van gansLimburg en is zo diep dan de Eiffeltoren hoog is!

Naast de talrijke gletchers zijn er ook nog 10tallen watervallen die zich diep naar beneden storten en zeker een bezoekje waard zijn; Sunwapta falls, Athabasca falls, ....

Een schitterende route met zoveel natuurlijk schoon! en tussen de stopplaatsjes in => heerlijk cruisen in de wagen met de melodietjes van John Hiatt of John Fogerty. De mood zat er zeker in :)

Morgen zijn we er weer, met meer ....

Thanx voor alle super leuke reacties die jullie ons bezorgen :)

Ivo en Juliette,

na al die mooie beeld- en andere verhalen zullen we Danny, die thans nog ligt te slapen, een gelukkige verjaardag toe wensen op 06 augustus 2011. Een prachtige reis zoals we kunnen zien en lezen. De natuur is inderdaad in deze omgeving adembenemend. Saskia en Danny geniet nog van jullie verblijf in dit land van beren en ijsvelden.
Gegroet.

Sonja en krist

Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Danny, happy birthday to youuuuuuuuuuuuu. Maak er een superdagje van, maar onder deze omstandigheden kan dat niet anders he. We zullen er hier ene op drinken vandaag en als jullie terug zijn he :-)))

xxx

peter

Happy B day Danny.

Lucy & Guy

Hey Danny, nen hele gelukkige verjaardag hé. Maar dat zal wel lukken tussen al die pracht ginder! Geniet ervan maatje xxx

Bianca & Pascal

Ook wij wensen jullie -- en vooral Danny -- een supermooie dag toe vandaag! Gelukkige verjaardag Danny, maak er iets speciaals van! Per slot van rekening verjaar je niet elk jaar in zo'n unieke omgeving! xxx

Fam.Poelmans

Hey,Danny ne gelukkige verjaardag van ons allen en geniet ervan!!Dikke kussen voor meme en Danny

christof, mieke en onze kids

Hey Danny, een dikke dikke proficiat met je verjaardag vandaag !!! Geniet er extra van in zo'n prachtige omgeving. . . Saskia zal je wel eens extra verwennen :-) Super toffe verslaggeving, geweldig dat we dit ook allemaal kunnen meevolgen vanuit Tongerlo !
Dikke kussen en we drinken er later nog ene op !
We wensen jullie nog een super verlof !!!! Liefs, C,M,C,T