saskiaendanny.reismee.nl

Dag 7: Jasper

A good day to you all!

Vandaag hebben we Danny zijn verjaardag gevierd en hij wil iedereen bedanken voor al jullie leuke birthday wishes!!!

We zijn de dag rustig gestart met een lekker lang ontbijt om daarna weer wat moois te kunnen ontdekken. Vanuit Jasper zijn er verschillende mogelijkheden om de dag te vullen en aangezien we morgen al weer moeten vertrekken, hebben we ervoor gekozen om naar Maligne Lake te cruisen.

Maligne Lake ligt 48 km verderop en is het grootste gletsjermeer van de Rockies. Op deze lange weg was onze eerste stopplaats de Maligne Canyon, waar we wederom een prachtige wandeling hebben gemaakt. De Maligne River (afkomstig van het Maligne Lake) heeft een kloof in de kalksteen gegraven die maar liefst vijftig meter diep is en op sommige plaatsen maar drie meter breed. De wandeling loopt langs de ravijn met schitterende natuurfenomenen. Om terug te keren naar de parking was de klim niet mals; een echte kuitenbijter! Wat wil je nog meer op je verjaardag :)

Daarna zijn we doorgereden naar Maligne Lake, waar we ons hebben laten verleiden voor een 'cruise'. Deze bracht ons naar het piepkleine, afgelegen Spirit Island. Heel mooi om te zien hoe de kleur van het water steeds meer turkoois werd, hoe dichter we bij de gletcher kwamen. Het was zeker de moeite waard!

Om de dag af te sluiten staat er nog een dineetje op het programma met verjaardags-kaarsjes :)

Greetz

Sonja

wederom prachtige foto's en een mooi verslagje. Dit is zeker een verjaardag om nooit meer te vergeten peins ik. We missen jullie hier wel, het is zo stil in kerkhoven Saskia, LOL. xxxxxxxx