saskiaendanny.reismee.nl

Dag 8: Entering British Columbia: overnachten in Clearwater

Hey my dear friends,

Vandaag was een lange dag; we zijn weer vroeg vertrokken in Jasper om een 5.5u durende trip naar Clearwater te maken. Eigenlijk is dit maareen tussenstop om verder naar Whistler te rijden.

We zijn de Rockies uitgereden en hebben deze imposante bergketen achter ons gelaten om British Columbia te ontdekken. Bij het overschrijden van deze grens hebben we onze klok weer een uurtje achteruit mogen draaien :)

Parkgebieden zoals Mount Robson Park en Wells Gray Provincial Park zijn groener en minder ruw. Hier kan je kilometers ver kijken over bergen die begroeid zijn met meters hoge douglas pines afgewisseld met rustige meren.

Op onze lange trip kwamen we verschillende konvooien met wegreuzen tegen, een 'vrachtvol' heeft hier zeker een andere betekenisdan bij ons. Stopplaatsen lagen heel ver uit elkaar.

Eenmaal aangekomen in Clearwater zijn we naar de Spahats Falls gereden; de 73 meter hoge falls storten zich onmiddellijk vanuit het woud op spectaculaire wijze de diepte in.

Later op de avond hebben we een kleine wandeling gemaakt langs de Thompson River, waarwe, aan de rotsachtige oever, met een forelvisser en zijn vrouw een tijd lang van gedachten hebben gewisseld. Heerlijk om zo in de avondzon en in de ongerepte natuur de dag te kunnen afsluiten.

bye bye friends ....

peter

Even het contrast schetsen." Oostduinkerke, stortbuien, grijs". Maar toch zonnige groetjes.

An

Super!! Adembenemende foto's en verhalen waarvan ik een beetje emo wordt!! Geniet van elke moment in die prachtige omgeving (kan natuurlijk geen probleem zijn hé) Nog ne late maar zéér gemeende gelukkige verjaardag voor Danny!
Ik kijk uit naar de volgende verhalen!!
Groetjes van uit het wel heel erg grijze Herenthout!!

Sonja

Danny en Saskia, heel fel bedankt voor het kaartje voor Fien haar verjaardag. Jullie denken nu ook aan alles he:-) Echt lief. Het is hier zeer grijs en regenachtig weer, maar ze heeft genoeg speelgoed gekregen waar we ons de ganse dag mee kunnen amuseren. Dikke xxxxx van Fien :-)

Jan en Daisy

Hoi Saskia en Danny, ziet er daar allemaal heel prachtig uit, schitterende natuur en hele mooie adembenemende foto's.
Danny zijn verjaardag hebben we over het hoofd gezien maar toch nog met wat vertraging een dikke proficiat.
Geniet ginder nog lekker van al de mooie omgevingen en uitstapjes hé.