saskiaendanny.reismee.nl

Dag 9: Te gekke maar heel lange rit naar Whistler

Hallo medereizigers (alé toch een beetje hè)!

Vandaag was een heel lange dag; we zijn vanmorgen al om 8.30 vertrokken om de dagtocht naar Whistler aan te kunnen. Je kan dit ongeveer vergelijken met eentrip naar Oostenrijk en hebben er dan ook zeker 8 uur over gedaan, maar het was het zeker waard!

Highway 99 (zuiden van British Columbia) bracht ons langs weidse landschappen met korte harde graslanden en historische ranches, maar ook bos- en waterrijke berglandschappen met prachtige lakes (met boomstammentapijt). Highway 99 wordt niet voor niets de SEA to Sky highway genoemd!

Wat het wildlife betreft werden we vandaag getrakteerd op een drietal arenden en waarschijnlijk één zeearend (hij was zo groot dat je hem al vanop een serieuze afstand kon spotten). Jammer genoeg konden we de wagen op deze kronkelweg niet aan de kant zetten. De maximum speed op deze wegen is meestal maar 80 km/u en gelukkig maar, want er waren een aantal ree-achtigen die hun eigen voorrangsregels hadden :-)

Deze mooie rit werd in de late namiddag beloond met de aankomst in Whistler in the Crystal Lodge, midden in het centrum! Onze deluxe suite is de rust voor de volgende drie dagen en we hebben ons voorgenomen de auto ook wat rust te gunnen :)

Whistler is een spectaculair winters én zomers ski- en snowboardparadijs! HetCanadese Zermat. Een aantal onder jullie zouden hier zeker aan hun trekken kunnen komen! (en wij komen graag weer mee :).

Ik vertel er morgen graag meer over, tot dan!

peter

:-) +))))))