saskiaendanny.reismee.nl

Dag 10: Whistler

Officieel zijn we nu in de helft van onze vakantie en we genieten er met volle teugen van!

West-Canada is zo veelzijdig; uitgestrekt, dunbevolkt, bergen, bossen, glinsterende meren, kortom: droomlandschappen van de prairie tot aan de Grote Oceaan. We vallen van de ene verbazing in de andere

Laughing

Het is ook een heel gastvrij land, uiterst vriendelijk en steeds bereid om uitleg en/of tips te geven. Het is wel even wennen wanneer ze in het midden van de maaltijd super vriendelijk komen vragen of het smaakt en of we nog iets nodig hebben. Frisdrank wordt steedsbijgevuld en water krijgt je zonder te betalen. Wanneer je de afrekening krijgt is de dienst nooit inbegrepen en is het gangbaar om een fooi van 15-20% te geven. Heel vaak zijn de serveersters hier jonge, kortgerokte, knappe dames; dus die fooi geeft Danny met veelplezier :-).

Vandaag was het bewolkt is Whistler-dal. Toch zijn we bijna de hele dag met verscheidene gondola's en liften deski en hiking-gebieden gaan verkennen. Op bijna 2200 m lag er zekersneeuw, maar van onvoldoende kwaliteit om nog te kunnen skieën. In de zomer zijn het vooral de coolemountainbikers die zich uitleven op de sneeuwvrije pistes.

Tussen de Blackcomb Mountain (2284m) en de Whistler Mountain (2184m) werd in december 2008 de Peak2 Peak Gondola in gebruik genomen. Deze 4.5 kilometer! lange kabelbaan bracht ons in 11 minuten van de ene top naar de andere. Het gevoel was fenomenaal; deze kabelbaan wordt slechts gedragen door twee pilaren en in het midden hang je ongeveer 440 m boven het dal te bengelen!

We hadden wel een beetje pech met het weer vandaag; bewolkt en een beetje chilly maar morgen proberen we het opnieuw (we hebben een seasons pass).

'S avonds nog heerlijk genoten van een dineetje en de après-ski sfeer in het stadje!

Heel veel groetjes uit Whistler!