saskiaendanny.reismee.nl

Dag 12: Whistler en Vancouver Island

Hello my dear friends and lovely family!

Vandaag was weer een pracht-dag: eigenlijk een dagje waar je het gevoel krijgt dat je 3 vakanties op één dag te zien krijgt :)

Deze voormiddag was onze laatste dag in Whistler en de mountain was nog gehuld in dikke wolken en mist dus hebben we ervoor gekozen om in het zonnige dal een fietstochtje te maken. We hebben de omgeving van Whisler al trappend (amai mijn spierkes en bips :)) ontdekt en het gevoel was kei leuk; eigenlijk zoals een wandeltocht, maar dan een beetje sneller!

Na anderhalf uur trok de hemel helemaal open en kregen we toch nog even de kans om met de gondola's tot op de mountain te pendelen en het uitzicht was schitterend. Fijn om onze short trip in Whistler zo mogen af te sluiten.

Helemaal ingepakt zijn we vervolgens verder zuidwaarts getrokken waar we om 17.20 de ferry naar Vancouver Island namen. Het weer was zonnig waardoor we weer heel wat adembenemende landschappen te zien kregen (in echte lord of the rings stijl!).

Eenmaal aangekomenop Vancouver Island stond er nog een 2.5u durende trip naar Campbell River (zalmhoofdstad van de wereld) te wachten. Omdat het al wat later op de avond was konden we aan de Oostkantschitterende bergketens zien, waarvan de toppen goud kleurden van de ondergaande zon! Op highway 19 hebben we onze snelheid weer meermaals moeten aanpassen voor de overstekende elks.

Vancouver Island is een paradijs voor wandelaars, hengelaars (reuzezalmen), natuurfanaten maar zeker ook duikliefhebbers. Voor de kust liggen honderden kleine en grote eilanden. Aan de zuidoostkant liggen ook zand- en zwemstranden. Nog heel wat om te ontdekken dus!

Morgen staat er weer een nieuwe,zonnige dag op ons te wachten ...