saskiaendanny.reismee.nl

Dag 15: Victoria

Hallo hallo hallo,

Victoria: de hoofdstad van British Columbia en het meest zuidelijke puntje van Vancouver Island. Het is een kosmopolitische grootstad met de aangename flair van een procinciestad. Het kent zijn oorsprong in het midden van de 19de eeuw toen de Britten hier een handelspost stichtten. Het Britse erfgoed leeft er dan ook in de rode dubbeldekkers, de paardenkoetsen, de pubs, de tuinen en de afternoontea in het Empress Hotel (maar dat lust ik niet).

De binnenstad is uitstekende te voet te verkennen en het gunstige klimaat was ons weeral goed gezind :) De oeverpromenade aan de Inner Harbour met daarachter het parlementsgebouw is een veel genomen plaatje. In de stad ligt ook Chinatown, de oudste Chinese wijk van Canada.

Een bezoekje aan het uitstekende Royal BC museumbracht ons het verhaal van de natuurhistorie en de geschiedenis van de mensheid in British Columbia vanaf de ijstijd tot nu. Er is zelfs een volledige verdieping die ons terug bracht (een volledig dorp)naar de 19 de eeuwse manier van wonen en werken. Schitterend gewoon! Net alsof je in film rondwandelde :)

In het Park zijn er ook verschillende totempalen tentoongesteld die dateren van de jaren '50.

Het was weer even wennen om vanuit de rustgevende en overweldigende natuur gekatapulteerd te worden in een drukke stad, maar dat gaan we morgen compenseren met een flinke wandeling aan Port Renfruw.

greetz ...