saskiaendanny.reismee.nl

Dag 16: Westkust Vancouver Island en BEAR ALERT

Hoi my dear blog-friends,

Vanmorgen vanuit Victoria vertrokken naar de westkust van het eiland, waar slechts enkele kleine kustplaatsjes liggen. Toch vormen deze de perfecte uitvalsbasis voor tochten naar de wilde rotskusten, de fjorden en het oerwoud. De romantische stranden en het regenwoud van het Pacific Rim National park hebben we vandaag dan ook te volle bezocht.

'S middags een snelle picknick met zicht op zee! om daarna weer verder te rijden.

Highway 14 bracht ons 107 kilometer ver tot aan Port Renfrew;het kleinehouthakkers- en vissersplaatsje aan de baai van Port San Juan is niet meer dan een stip op de landkaart, maar met een mooie Botanical Beach. Dit strand is bekend om zijn getijdenpoelen in de zandsteenrotsen en granietklippen. In de plassen krioelt het van planten- en diersoorten die daar op de vloed wachten.

Even rondgewandeld, gezocht naar al dat moois wat de natuur te bieden heeft een daarna heerlijk uitrusten op een aangespoelde boomstronk .........

terwijl ik nog heel even op de klippen aan het rondkijken was plots een roep van Danny!!!!

nog geen drie meter achter hem kwam een BLACK BEAR zomaar uit het regenwoud gestapt !!!!

en ik moest vanaf een afstandje alles maar ondergaan. MAAR Danny kon de rust en kalmte volledig bewaren en heeft ten volle genoten van dit natuurspektakel :) De beer heeft op zijn honderste gemak de kustlijn afgewandeld en is na 20 minuten terug in het woud verdwenen.

Wetende dat we zo'n uurtje van de auto verwijderd waren en nog een hele wandelweg terug moesten, hielden we de bearspray maar in de aanslag! Je weet maar nooit!

Voor Danny was dit de kers op taart van onze vakantie, maar ik was blij dat we terug in de auto zaten :-) OP de terugweg naar Victoria zijn we, op advies van een parkwatcher, nog een laatste wandeling in het regenwoud gaan maken naar Mystic Beach. Dit overtrof alle verwachtingen; doodsstil, hier een daar een krakende boom, uitstekende boomstronken op het wandelpad, hangbruggen, kliffen. Kortom een echte scene uit een Harry Potter of Lord of the Rings movie. Voor Danny was dit een schitterende afsluiter van het natuurlijks mooi, maar ik ... ik kon maar aan één ding denken; die beerrrrrrrrrrrrrrrrrrr:(

De spannende dag kentwel een heel mooie afsluiter; heerlijk gaan eten in the Irish Pub waar we de hele avond bediend werden door het loslopend Canadees wild! Hier heeft moeder natuur toch wel een hééééééél goede dag gehad hoor :))))))))

Morgen laten we de natuur achter ons en vertrekken we naar de grote metropool Vancouver!

Lieve groetjes,

x

Sonja

Allemaal zeer mooi, zal wel spannend geweest zijn. Maar het is potverdorie toch stillekes tijd dat jullie terugkomen zulle :-)

Saskia

Oh,hoe lief! fijn te horen dat iemand ons begint te missen :)

Sonja

Begint, ben dat allang aan het doen zulle :-))) xxx