saskiaendanny.reismee.nl

Columbia plateau, Post Falls en Coeur D'Alene (Noord-Idaho)

Vandaag was het een super dagje!

Het idyllische dorpje Leavenworth hebben we vroeg in de ochtend achter ons gelaten en we zijn helemaal over het prachtige Columbia plateau, richting Post Falls gereden. Dit plateau bestaat uit vulkanisch gesteente en gestolde lava en dankzij irrigatie van de Columbia en Spokane rivier zijn er ongelofelijk uitgestrekte akkers aangelegd. De typische ranches met windmolen en graanschuren waren prachtig! Op onze weg werden we eventjes terug in de tijd gekatapulteerd; Danny mocht zelfs een Cadillac (1902) terug op helpen op starten

Wink
Na een tijdje dook een mini dorpje uit de jaren 1900 op; het leek wel een scéne van één of andere cowboy-film! We lieten dan ookde kans niet schieten om binnen een kijkje te gaan nemen; gewoon subliem!!! De fotootjes spreken voor zich.

Onderweg hebben we een lunchke genomen in een plaatselijke diner (natuurlijk weer hamburgers) en het mag gezegd worden; de Amerikanen kennen iets van gastvrijheid en vriendelijkheid!

In de namiddag hebben we een bezoekje gebracht aan het mooie Coeur D'Alene; National Geografic noemde dit één van de vijf mooiste meren ter wereld. Het super gezelligecentrum ligt pal aan de oever van het meer en het weer was ons gunstig.

Onze overnachting, in Post Falls, ligt aan de Spokane rivier en de mannen zitten nu heerlijk op het terras van een glaasje wijn te genieten, terwijl ik jullieop de hoogtemag brengen van onzegebeurtenissen

Wink

Dank je wel voor je aandacht en tot morgen!

Kus x

Juliette

Door jouw verslag zie ik het al voor mij waar jullie nu rondreizen. Geweldige ervaring.

saskia

Het is ook leuk jullie een beetje mee te laten genieten.
Alleen het uploaden van de fotootjes duurt wat lang vandaag ...
x

Pritty

Fijn om jullie zo te kunnen volgen... klinkt allemaal awesome ? xxx

Saskia

Thanx sweetie! Het is hier super :-)