saskiaendanny.reismee.nl

Montana, Canadian border

Hallo lieve blogvrienden,

De weergoden zijn ons, sinds vandaag, niet zo goed gezind

Frown
Ze voorspellen de komende drie dagen koud enregen/stormachtig weer! En dat op het moment dat we de twee mooiste natuurparken; Glacier park en Yellowstone park willen gaan verkennen ... Gelukkig zijn we in super goed gezelschap met een positieve ingesteldheid enzorgen de sounds ofJohn Fogerty en Amy Mc Donald voor wat afleiding!

Vandaag zijn we de staat Montana ingereden; een immense oppervlakte met relatief weinig inwoners waar de natuur volledig het levensritme bepaalt, grootstedelijke 'city life' vindt je hier niet. Prachtige natuurgebieden en wildlife overheersen hier...

Onze lange rit langs Lake Coocanusa (dat uitstrekt tot in Canada) was met momenten adembenemend! We waren slechts 8km van de Canadese grens verwijderd en zijn vervolgens richting zuiden gereden naar onze bestemming Whitefish. Het stadje op zich is pittoresk en super gezellig. Tijdens onze rit hebben we toch wel wat wild mogen spotten; veel herten, gieren, visarenden enwapiti's.Onzezintuigen voor de beren staan op scherp, maar ze laten op zich wachten.

In de staat Montana hebben ze wel een eigenaardige gewoonte; biertjes worden hier in geleipotten getapt, wat toch wel voor wat hilariteit zorgde :-))))

Het aantal fotootjes is (dankzij het weer) jammer genoeg beperkt, hopelijk komt daar de komende dagen wat verbetering in!

Amerikaanse groetjes van ons !