saskiaendanny.reismee.nl

Dag 5: Glacier Park

Hello dear friends!

Onze overnachting in de stijlvolleKandahar Lodge, vlakbij het skigebied van Whitefish, ligt hoog boven het meer envolledig in bebost gebied. De geur van de sparren en hetgestsjilp van devogeltjes zijn gewoon ZALIGin de hottub

Tongue Out

We zijn in de ochtend gestart met een skypekwartiertje met het homefront; voor onze 80-jarige moeke's een hele ervaring ensuper leuk om te zien dat je gewoon kan converseren met de (bijna) andere kant van de wereld! Daarna zijn weonze V6 (sorry, de6 cilinder in lijn ;-)) Chevy ingesprongen om Glacier Park te verkennen.

Glacier Park; het in 1995door UNESCO uitgeroepen natuurreservaat telt meer dan tweehonderd kleine en acht grote meren, ongerepte bossen, steile bergen en verschillende gletsjers. Het immense park heeft heel wat indruk op ons gemaakt, ondanks het minder goede weer... De bergenwerden heel de dag in wolken omhuld en opthe GOING TO THE SUN Road hebben we weinig zon gezien... Bovenop de top, bij Logan Pass, werd ons doel de Hidden Lake Overlook trail gedwarsboomd door enkele grizzly bears. Het pad was afgesloten door de Rangers.

Op onze rit werden wenaast al dat moois van de bergen ookverwend door vergezichten in het Blackfoot Indian Reservation! De uitgestrekte salievelden en zachtglooiende heuvels zagen er prachtig uit onder het stralend schijnende zonnetje! Daar hebben we even de tijd genomen om Two Medicine Lake te bezichtigen en een kleine wandeling te maken. Het gevoel dat een black bear of cougar zomaar kan verschijnen blijft toch wel spannend! In het Indian winkeltje trachtte Danny een conversatie te houden met een echte Red Neck! We beginnen ons hieral helemaal aan te passen

Wink

Morgen staat ons de langste rit van allemaal te wachten (650km) en logeren we in een Cowboy Heaven blokhut (waar ik niet weet of ik wifi ga hebben...) in Big Sky.

Ik stuur jullie allemaal een Amerikaanse x en tot snel!

Lieve

Amai amai wat n belevenissen en indrukken die jullie opnemen en nooit meer vergeten! Het klinkt echt allemaal geweldig.... Geniet er nog van, voor mij erbij????! x

alex conny maarten inne

Weer een mooi avontuur gehad met mooie uitzichten en wild. Heel fijn om jullie mee te volgen. Veel plezier!!!

saskia

Hey Lieve en Fam. Ooms,
Fijn om te lezen dat jullie er ook een beetje van kunnen genieten! dikke kus x

saskia

Hey Lieve en Fam. Ooms,

Fijn om te lezen dat jullie ook een beetje mee kunnen genieten !
Dikke kus x