saskiaendanny.reismee.nl

Grand Teton National Park

Hallo allemaal,

Grand Teton Nationaal Park is de kleine broer van Yellowstone, maar een juweeltje met een geheel eigen karakter. Het bezit geen warmwaterbronnen maar het biedt wel spectaculaire landschappen en een rijkdom aan wildlife! De Snake river kronkelt over de vlakte van Jackson Hole en we waren best wel onder de indruk van de meer dan 3000m hoge toppen van Teton Range (het oostelijke deel van de Rocky Mountains). De naamgever van het nationaal park, de Grand Teton, is maar liefst 4197m hoog. Voor de rondrit hebben we een hele dag uitgetrokken en zo konden we ten volle genieten van de omgeving, de vergezichten, de meren en het wildlife. En we werden verwend; bizons, elks, elanden, zeearend, visarend, reuzemarmot, grondeekhoorns en we mochten van dichtbij bewonderen hoe een das in zijn eigen habitat vertoefde! Het was wederom een dagje dat voor altijd in ons geheugen gegrift staat.

Een ander prachtig moment van de dag was, voor mij persoonlijk, om te zien hoe op de met salie bezaaide bergflank een kudde paarden door enkele cowboys werd binnen gedreven!

De fotootjes van deze regio spreken voor zich ...