saskiaendanny.reismee.nl

Dag 20: COMING HOME

Hallo lieve blog-vrienden!!!

We zijn reeds gestart met het inpakken van onze koffers om straks weer terug naar het Belgen-landen te vertrekken. Gisterenavond zijn we nog wel geschrokken van de beelden (CNN) over de storm-ramp op Pukkelpop!Ongelofelijk!

Wat Canada betreft; we hebben drie weken mogen genieten van de prachtige, grootste natuur met al haar bergen, bossen, meren en wildlife! Maar ook enkele fascinerende steden zullen ons voor altijd bijblijven.

De blog was een manier om jullie op de hoogte te houden en jullie ook een beetje mee te laten genieten van onze reis en we hebben dit met veel plezier gedaan. Natuurlijk gaan we de komende weken bijeen BBQ-ke of tijdens een terrasje zeker bijbabbelen :))))

Dank je wel voor de interesse enALLE super leuke reacties!!!!!!!!

Tot morgen,

groetjes en knuffels,

Saskia en Danny

Dag 19: Vancouver

Hello hello,

Onze tweede dag in Vancouver was heel zonnig dus zijn we er weer met de fiets op uit getrokken!

De stad heeft een 405 hectare groot park (Stanley Park) en is het grootste stadspark van het Noord-Amerikaanse continent. Er zijn zowel ongerepte kustwouden met oeroude ceders als verzorgde rododendron- en rozentuinen. Er ligt ook een aquarium, maar dat hebben we links of rechts laten liggen omwille van het mooie weer. Lans de 8.8 km lange Seawall, een wandel- en fietspad langs het watergeeft fotogenieke beelden van de stad en de bergen. De grootste trekpleister is echter Brockton Point, waar indiaanse hoge totempalen prachtig over het park prijken.

In de late namiddag hebben we al wandelend de verschillende towns (Robson street, Gastown) nog een bezoekje gebracht en een poging gedaan omin een Thais/Koreaans restaurantje met chop sticks te eten :)

Yale town zorgde in de avond voor een mooie en gezellige afsluiter!

Groetjes

Dag 18: Vancouver

Hello hello,

Vancouver is zonder twijfel de indrukwekkendste metropool van West-Canada en wordt de 'Koningin van de westkust' genoemd. Deze jonge stad geniet van een unieke ligging langs een baai, met op de achtergrond groene bossen en de Coastal Mountains. De stad telt heel wat historische bezienswaardigheden; Robson street, Gastown (met de steam clock), Chinatown, Granville Island, Stanley Park en Queen Elisabeth Park.

We hebben vandaag dan ook ruim de tijd genomen om dit alles te bezoeken. De stadis een veelzijdige metropool en op elke hoek is er wel een Starbucks, Mc Donalds, Tim Hortons, Hot dog verkopers, .... Aan eten en drinken helemaal niks tekort.

Vanavond gaan we een poging doen om het nachtleven wat op te zoeken; want al die feestjes, fuiven en het uitgangsleven van het verre Limburg beginnen we toch wel wat te missen :)

CUsoon!

Dag 17: Van Victoria naar Vancouver

Hallo allemaal,

Victoria Island was een bijzonder mooi natuur-paradijs! De verschillende kuststadjes die we bezocht hebben en de wandelingen (met al hun spannende verhalen) die we gemaakt hebben, zullen we niet snel vergeten.Toch moesten we vandaag weer verder reizen en zijn we via Sidney, een havenstadje in het meeste noordelijke punt van Saanich Peninsula, naar Tsawwassangereden.

We hebben onderweg tochwel een helemiddag genoten van het prachtige strand, waar we uitzicht hadden op sun, sea, mountains en zwemmende zeehondjes. Zonnebaden kan best wel leuk zijn :)))) In Sidney (een beetje zoals Knokke) was een terrasje nodig om wat af te koelen, om daarna de overzet te nemen.

De overtocht met de ferry langs de gulf-islands was rustgevend en bijzonder mooi. Heel aangenaam om in het zonnetje te genieten van alle omringende eilanden.

Later op de avond hebben we de huurauto terug ingeleverd en werden we naar ons hotel gebracht, waar we nog drie nachtjes hebben om de stad Vancouver te ontdekken!

Groetjes!

Dag 16: Westkust Vancouver Island en BEAR ALERT

Hoi my dear blog-friends,

Vanmorgen vanuit Victoria vertrokken naar de westkust van het eiland, waar slechts enkele kleine kustplaatsjes liggen. Toch vormen deze de perfecte uitvalsbasis voor tochten naar de wilde rotskusten, de fjorden en het oerwoud. De romantische stranden en het regenwoud van het Pacific Rim National park hebben we vandaag dan ook te volle bezocht.

'S middags een snelle picknick met zicht op zee! om daarna weer verder te rijden.

Highway 14 bracht ons 107 kilometer ver tot aan Port Renfrew;het kleinehouthakkers- en vissersplaatsje aan de baai van Port San Juan is niet meer dan een stip op de landkaart, maar met een mooie Botanical Beach. Dit strand is bekend om zijn getijdenpoelen in de zandsteenrotsen en granietklippen. In de plassen krioelt het van planten- en diersoorten die daar op de vloed wachten.

Even rondgewandeld, gezocht naar al dat moois wat de natuur te bieden heeft een daarna heerlijk uitrusten op een aangespoelde boomstronk .........

terwijl ik nog heel even op de klippen aan het rondkijken was plots een roep van Danny!!!!

nog geen drie meter achter hem kwam een BLACK BEAR zomaar uit het regenwoud gestapt !!!!

en ik moest vanaf een afstandje alles maar ondergaan. MAAR Danny kon de rust en kalmte volledig bewaren en heeft ten volle genoten van dit natuurspektakel :) De beer heeft op zijn honderste gemak de kustlijn afgewandeld en is na 20 minuten terug in het woud verdwenen.

Wetende dat we zo'n uurtje van de auto verwijderd waren en nog een hele wandelweg terug moesten, hielden we de bearspray maar in de aanslag! Je weet maar nooit!

Voor Danny was dit de kers op taart van onze vakantie, maar ik was blij dat we terug in de auto zaten :-) OP de terugweg naar Victoria zijn we, op advies van een parkwatcher, nog een laatste wandeling in het regenwoud gaan maken naar Mystic Beach. Dit overtrof alle verwachtingen; doodsstil, hier een daar een krakende boom, uitstekende boomstronken op het wandelpad, hangbruggen, kliffen. Kortom een echte scene uit een Harry Potter of Lord of the Rings movie. Voor Danny was dit een schitterende afsluiter van het natuurlijks mooi, maar ik ... ik kon maar aan één ding denken; die beerrrrrrrrrrrrrrrrrrr:(

De spannende dag kentwel een heel mooie afsluiter; heerlijk gaan eten in the Irish Pub waar we de hele avond bediend werden door het loslopend Canadees wild! Hier heeft moeder natuur toch wel een hééééééél goede dag gehad hoor :))))))))

Morgen laten we de natuur achter ons en vertrekken we naar de grote metropool Vancouver!

Lieve groetjes,

x

Dag 15: Victoria

Hallo hallo hallo,

Victoria: de hoofdstad van British Columbia en het meest zuidelijke puntje van Vancouver Island. Het is een kosmopolitische grootstad met de aangename flair van een procinciestad. Het kent zijn oorsprong in het midden van de 19de eeuw toen de Britten hier een handelspost stichtten. Het Britse erfgoed leeft er dan ook in de rode dubbeldekkers, de paardenkoetsen, de pubs, de tuinen en de afternoontea in het Empress Hotel (maar dat lust ik niet).

De binnenstad is uitstekende te voet te verkennen en het gunstige klimaat was ons weeral goed gezind :) De oeverpromenade aan de Inner Harbour met daarachter het parlementsgebouw is een veel genomen plaatje. In de stad ligt ook Chinatown, de oudste Chinese wijk van Canada.

Een bezoekje aan het uitstekende Royal BC museumbracht ons het verhaal van de natuurhistorie en de geschiedenis van de mensheid in British Columbia vanaf de ijstijd tot nu. Er is zelfs een volledige verdieping die ons terug bracht (een volledig dorp)naar de 19 de eeuwse manier van wonen en werken. Schitterend gewoon! Net alsof je in film rondwandelde :)

In het Park zijn er ook verschillende totempalen tentoongesteld die dateren van de jaren '50.

Het was weer even wennen om vanuit de rustgevende en overweldigende natuur gekatapulteerd te worden in een drukke stad, maar dat gaan we morgen compenseren met een flinke wandeling aan Port Renfruw.

greetz ...

Dag 14: Ooskust Vancouver Island

Hier zijn we weer...

Het was een stralende dag op Vancouver Island en we hebben dan ook volop genoten van de zon en het strand. Onze trip bracht ons van het noorden (Campbell River) naar het zuiden (Victoria) langs de verschillende kuststadjes.

Heel rustig aan; romantische strandwandelingen :), heerlijk genieten van het zonnetje, zandsculpturen festivalletje, terrasjes, ...

We kwamen pas heel laat in Victoria aan, maar we hebben hier dan ook nog twee nachten om de stad te verkennen en daar gaan we nu aan beginnen :-)

Lieve groetjes.

Dag 13: Campbell River

Aloha !

Een stralende en zonnige dag in Campbell River; een stadje dat bekend staat omwille van het zalmvissen (zowel op zee als de rivier). Onze Lodge blijkt dan ook zeer bekend te zijn bij de vissers en heeft een eigen pier waar we in de ochtend mochten getuigen van een aantal spectaculaire vangsten! De gasten vertrekken samen met hun gids rond 06.00u in de ochtend omop de Atlantische Oceaanmet veelgeduld te genieten van hun vissport. De vangst wordt nadienin ons hotel smakelijkklaargemaakt.

De streek is hier zo divers en gigantisch groot (Vancouver Island is 550 km lang) en om alles te zien hebben we een vliegtuig(je) gehuurdzodat we op en top konden genieten van het landschap! De fotootjes spreken voor zich :)

In de late namiddag nog een kleine wandeling gemaakt in het plaatselijke park waar de eeuwenoude bomenreuzen de scepter zwaaien ...